ΑΡΧΕΙΟ -23- ΠΕΡΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΣΜΟΥ

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΣΜΟΣ

Ο Κοινοβουλευτισμός είναι η χειρότερη και η πιο απατηλή μορφή της θεωρίας της «Δημοκρατίας»… Δίνει το προβάδισμα σε ανθρώπους που ξέρουν να μιλούν, αντί εκείνων που ξέρουν να δρουν. Διακηρύσσει την αφύσικη αρχή εκλογής ικανών από ανικάνους… Φέρνει στην εξουσία ψευδοεκλεκτούς της δημαγωγίας και όχι οδηγούς λαών. Είναι συνώνυμος και αρρήκτως δεμένος με τη συναλλαγή, τη διαφθορά και την πλουτοκρατία…
Σε μια δημοκρατία κοινοβουλευτική, όπου όλοι κυβερνούν και κανένας δεν ευθύνεται, όπου όλες οι υπηρεσίες εργάζονται αν θέλουν, όποτε θέλουν, όπως θέλουν, όπου η αναρχία βασιλεύει στους δρόμους, όπου οι απεργίες, οι διαδηλώσεις, οι συνελεύσεις, οι συγκρούσεις, είναι μόνιμα φαινόμενα, όπου η διάλυση – που ξεκινάει όπως η βρώμα στο ψάρι, από το κεφάλι- διαχέεται παντού, σε μια τέτοια δημοκρατία, σύμφωνα με τη θεωρία, οι κάτοικοι θα έπρεπε να είναι πανευτυχείς.
Το Σύστημα προχώρησε, μοιραία, στην εξαφάνιση της πνευματικής ενότητας των λαών. Εφ’ όσον λειτουργεί με τον αριθμό και την πλειοψηφία, πρέπει να την αποκτήσει με τον οποιοδήποτε τρόπο ο οιοσδήποτε κάποιος, έστω και με την συκοφαντία, την δημαγωγία, την κολακεία, την διαστροφή των εννοιών, την διαστρέβλωση της αλήθειας, τη δημιουργία πάθους και μίσους κατά των άλλων, αδερφών του αίματος και της φυλής έστω…
…τα κοινοβούλια και οι κυβερνήσεις υποχρεώνονται να δικαιολογούνται συνεχώς στα οργανωμένα συμφέροντα μέσω των ΜΜΕ… μεταβάλλουν τη δημαγωγία σε αναγκαίο τρόπο διακυβερνήσεως…
Να αρέσουν πάσει θυσία. Και σε όλους. Αυτό έγινε «Αρχή». Αυτό θα γίνει και «τέλος».
Οποιαδήποτε απόφαση πρέπει να ληφθεί, πρέπει και ν’ αρέσει. Κι επειδή δεν αρέσει, δεν μπορεί ν’ αρέσει σε όλους, ή σε πολλούς, δεν παίρνεται. Και αν πρόκειται για αναγκαιότητα επιβιώσεως ακόμα, θα αντιμετωπιστεί κατόπιν εορτής, όταν πλέον θα είναι αργά…
Μια κοινωνία, για να είναι υγιής, δυνατή κι ευημερούσα πρέπει να είναι ενωμένη. Όπως στην οικογένεια, στην επιχείρηση, έτσι και στην κοινωνία, η ομόνοια και η ενότης, είναι αυστηρές προϋποθέσεις, όχι μόνο ακμής, αλλά και απλής επιβιώσεως.
Αντίθετα με τη βασική αυτή αρχή της φύσεως, τα πολιτικά κόμματα, με τα παρεπόμενά τους, δημιουργούν μια ατμόσφαιρα διαρκούς ανησυχίας, διχασμού, εχθρότητας, πάθους, μίσους σε όλη την κοινωνική πυραμίδα και σε όλους τους τομείς της.
…η πείρα των επιδόσεων του Κοινοβουλευτισμού απέδειξε, ότι όποτε το εθνικό συμφέρον ήλθε σε αντίθεση με το κομματικό, το κομματικό υπερίσχυσε. Γιατί το κομματικό, συνταυτίζεται με το γενικότερο συμφέρον της αρχής της κοινοβουλευτικής «δημοκρατίας», βάσεως και λόγου υπάρξεώς τους. Τα κόμματα υπάρχουν χάρις και λόγω αυτής. Όχι χάρις και λόγω του έθνους.
Η «εκλογική πελατεία» με τα παρεπόμενά της, ιδιαίτερους, παραϊδιαίτερους, τοπάρχες, κομματάρχες και άλλους τοπικούς εξουσιάζοντες, είναι η αφρόκρεμα του πολιτικού παρασιτισμού.
Ανδρέας Δενδρινός ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΙΣ


Σ’ ολόκληρη τη Δυτική Ευρώπη η δημοκρατία θεωρείται ο πρόδρομος του μαρξισμού, που δεν μπορεί να γίνει πραγματικότητα χωρίς αυτήν. Η δημοκρατία αποτελεί το πεδίο καλλιέργειας για την επιδημία αυτής της πανούκλας και βρίσκει τη σωστή του έκφραση με το έκτρωμα του κοινοβουλευτισμού. Ότι θείο υπάρχει μέσα στη δημοκρατία πνίγεται δυστυχώς από το βούρκο του κοινοβουλευτισμού.
Αυτοί οι κύριοι (Βουλευτές) φροντίζουν να τα μοιράζονται όλα μεταξύ τους και νοιώθουν μόνο μίσος γι αυτόν που θέλησε να αποτελέσει μονάδα μέσα στα μηδενικά. Το ένστικτό τους, τυφλό για ένα σωρό άλλα πράγματα, αποκτά σ’ αυτές τις περιπτώσεις μια εκθαμβωτική διαύγεια.
…οι εκπρόσωποι της πλειοψηφίας, της ηλιθιότητας δηλαδή, δεν μισούν τίποτα πιο πολύ από έναν ανώτερο άνθρωπο.
Φτάνει να δεις μια και μόνη φορά, αυτούς τους λωποδύτες της πολιτικής να εκλιπαρούν με αγωνία κάθε φορά που θα πάρουν μια απόφαση, την έγκριση της πλειοψηφίας, για ν’ αποκτήσουν έτσι τους αναγκαίους «συν-ένοχους» και να μπορέσουν μετά σε κάθε περίπτωση, να πλύνουν τα χέρια τους από κάθε ευθύνη· ένας δίκαιος άνθρωπος, ένας τίμιος δεν θα αισθανθεί παρά αηδία κι απέχθεια μπροστά σε τέτοιες παρόμοιες μεθόδους πολιτικής πρακτικής. Αυτός που αρνείται να πάρει πάνω του τις προσωπικές ευθύνες για τις πράξεις του και που ζητεί πάντα να καλύπτεται, δεν είναι παρά ένας άθλιος δειλός.
Ένα πράγμα δεν έχουμε το δικαίωμα να ξεχνάμε: η πλειοψηφία δεν μπορεί ποτέ να αντικαταστήσει το άτομο. Αντιπροσωπεύεται πάντα όχι μονάχα από ηλίθιους, αλλά ακόμη κι από δειλούς. Κι είναι αλήθεια πως εκατό τρελά μυαλά δεν αξίζουν ένα σωστό και εκατό δειλοί δεν θα πάρουν ποτέ έστω μια ηρωική απόφαση.
Αυτοί οι κύριοι χειρίζονται και λαμβάνουν αποφάσεις, με μια ελαφρότητα συχνά απίστευτη, προβλήματα που και τα πιο μεγάλα μυαλά θάχαν πολύ να συλλογιστούν πάνω σ’ αυτά. Κι όμως τους βλέπεις να παίρνουν τα πιο σοβαρά ζητήματα, αυτά που κρίνουν την τύχη ενός κράτους, σαν μια παρτίδα χαρτοπαίγνιου κι όχι σαν το μέλλον της φυλής.
Κανένας από αυτούς τους εκπροσώπους του λαού δεν θα μπορέσει ποτέ να συγκινηθεί από μια αλήθεια ανώτερη για να θελήσει κατόπιν να τη θέσει στην υπηρεσία του λαού. Όχι κανένας δεν θα ενεργήσει μ’ αυτά τα κίνητρα εκτός αν ελπίζει ότι έτσι θα διασώσει την επιτυχία του σε μια νέα εκλογή. Μόλις όμως αντιληφθούν ότι το κόμμα τους μπορεί να αποτύχει στις επόμενες εκλογές, αυτά τα πρότυπα ανδρικού θάρρους το εγκαταλείπουν κι ακολουθούν ένα νέο κόμμα ή μια νέα κίνηση που οι εκλογικές της πιθανότητες είναι μεγαλύτερες… Έτσι συμβαίνει, όταν ένα κόμμα επισύρει την τόσο εκδηλωμένη λαϊκή αποδοκιμασία που προδικάσει συντριπτική αποτυχία, να επακολουθεί μια μεγάλη μετανάστευση: Οι ποντικοί του κοινοβουλίου εγκαταλείπουν το πλοίο του κόμματος.
Ο κοινοβουλευτισμός δεν είναι δυνατόν παρά να σέρνει μέσα του την καταστροφή. από μόνο το γεγονός ότι το υποστήριξαν άνθρωποι που φορούν παρωπίδες και δεν βλέπουν γύρω τους ή δεν θέλουν να δουν.
Adolf Hitler Ο ΑΓΩΝ ΜΟΥ
Ο Κοινοβουλευτισμός είναι η χειρότερη και η πιο απατηλή μορφή της θεωρίας της «Δημοκρατίας»… Δίνει το προβάδισμα σε ανθρώπους που ξέρουν να μιλούν, αντί εκείνων που ξέρουν να δρουν. Διακηρύσσει την αφύσικη αρχή εκλογής ικανών από ανικάνους… Φέρνει στην εξουσία ψευδοεκλεκτούς της δημαγωγίας και όχι οδηγούς λαών. Είναι συνώνυμος και αρρήκτως δεμένος με τη συναλλαγή, τη διαφθορά και την πλουτοκρατία…
Σε μια δημοκρατία κοινοβουλευτική, όπου όλοι κυβερνούν και κανένας δεν ευθύνεται, όπου όλες οι υπηρεσίες εργάζονται αν θέλουν, όποτε θέλουν, όπως θέλουν, όπου η αναρχία βασιλεύει στους δρόμους, όπου οι απεργίες, οι διαδηλώσεις, οι συνελεύσεις, οι συγκρούσεις, είναι μόνιμα φαινόμενα, όπου η διάλυση – που ξεκινάει όπως η βρώμα στο ψάρι, από το κεφάλι- διαχέεται παντού, σε μια τέτοια δημοκρατία, σύμφωνα με τη θεωρία, οι κάτοικοι θα έπρεπε να είναι πανευτυχείς.
Ανδρέας Δενδρινός ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΙΣ
Εις την Δημοκρατία εκείνοι οι οποίοι επιτυγχάνουν δεν είναι οι ικανοί, οι άξιοι αλλά οι ρήτορες, οι λαοκόλακες, οι δημαγωγοί. Ο λαός δεν κερδίζεται με την διαλεκτικήν και τον ορθολογισμόν, αλλά με τα ρητορικά σχήματα και τον συναισθηματικόν εντυπωσιασμόν. Αυτή η λαοκολακία, την οποία οι πολιτικοί άνδρες της Δημοκρατίας αναγκάζονται να μετέρχονται , συνεπάγεται και την προοδευτική σήψιν των δημοκρατικών καθεστώτων.
Το πνεύμα του υλισμού, της συναλλαγής και της διαφθοράς, εκ του οποίου εμφορούνται οι άρχοντες του Κοινοβουλευτισμού, διαδίδεται ως μολυσματική νόσος και προς ολόκληρον τον λαόν.
Δημήτριος Δημόπουλος Η ΝΕΑ ΤΑΞΙΣ
Είναι οι καλοί μας δημοκρατικοί δάσκαλοι αυτοί που δολοφόνησαν τις εθνικές πολιτιστικές καλλιέργειες και τις ιδιωματικές γλώσσες των περιφερειών της Ευρώπης.
Μακριά από του να είναι φράγμα κατά του ολοκληρωτισμού, οι φιλελεύθερες δημοκρατίες περιέχουν μέσα τους την αρχή της ανόδου του.
Πέρα από τον Ατλαντικό, η δημοκρατία είναι μια νομοκρατία, δηλαδή μια τυραννία του νόμου, υλοποιημένη από την εξουσία των δικαστών και εξυπηρετούμενη από την εξουσία των μέσων ενημερώσεως.
Alain de Benoist ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΣΤΑ ΟΡΘΑ

Πράγματι, εδώ και πολύ καιρό έχουν εγκαταλείψει οι φιλελεύθερες δημοκρατίες την «συμμετοχική» ρητορική που είχαν υιοθετήσει στην αρχή. Αρκετοί μάλιστα θεωρητικοί προώθησαν την ιδέα κατά την οποία μια κοινωνία μπορεί πλέον να κυβερνάται σήμερα κατά τρόπο ικανοποιητικό μόνο εφόσον αποκινητοποιηθεί προοδευτικώς η πλειοψηφία των πολιτών. Ο αμερικάνος πολιτειολόγος Samuel Huntington διαβεβαίωσρ ότι «η αποτελεσματική λειτουργία ενός δημοκρατικού πολιτικού συστήματος απαιτεί, εν γένει, μια ικανή δόση απάθειας και αποστρατεύσεως εκ μέρους ορισμένων ατόμων και ορισμένων ομάδων.»
Marco Tarchi Η ΔΥΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Δια ποίον λόγον η λαϊκή θέλησις δεν έβρισκε τον τρόπον να εκφρασθεί δια του Κοινοβουλίου;
Διότι το σύστημα το οποίον διείπε την Ελλάδα, ο κοινοβουλευτισμός, δεν ήτο απαύγασμα της εσωτερικής αναπτύξεως της χώρας, δεν αντιπροσώπευε την λαικήν θέλησιν, αλλά ήτο μέσον δια του οποίου η πολιτική ολιγαρχία, ένας πολιτικός ολιγαρχικός φεουδαλισμός, επέβαλλε την ιδίαν αυτού θελησιν και εδέσποζε και επι του λαού και επί του κράτους.
Και για να δεσπόσει ασφαλώς επί του λαού διήρει τον λαόν αυτόν, ο οποίος ήτο ενιαίος και σύμφωνος, τον οποίον έπρεπε να διέπει εν και μόνον πολιτικό πρόγραμμα, τον διήρει δε εις κόμματα και κομματίδια, εις μερίδια και φατρίας τεχνητώς, διότι κατ’ άλλον τρόπον δεν θα ήτο δυνατόν να επιβληθεί η πολιτική αυτού ολιγαρχία.
Και διήρει δε τεχνητώς κατά τοιούτον τρόπον και εξήπτε τα πάθη μεταξύ των ούτω διηρημένων πολιτών εις τοιούτον βαθμόν, ώστε πολλάκις εδιχάσθη ο τόπος, διηρέθη εις δυ κράτη η Ελλάς, επαναστάσεις εγένετο από επαρχίας εις επαρχίαν, αιματοκυλίσθη ο τόπος, και€ πολλάκις είχομεν μακρόν αμοιβαίον αιματηρόν αλληλοφάγωμα. Έτσι δια της διαιρέσεως του λαού κατά τοιούτον τρόπον, εδέσποζεν η πολιτική αυτή ολιγαρχία επι του λαού. Έτσι η πολιτική αυτή ολιγαρχία είχε καταστήσει το κράτος υπόδουλον προς αυτήν.
Το κράτος ήτο εκάστοτε το κυβερνών κόμμα και υπηρέτει από του ενός μέχρι του τελευταίου τα θελήματα του κόμματος. Παρά τους επισήμους άρχοντας και παρά τα επίσημα όργανα του κράτους, παρεκάθηντο τα ανεπίσημα όργανα του κόμματος, τα οποία εδέσποζον επι των επισήμων αυτών, τα οποία επίσημα όργανα δεν ήσαν παρά μια απλή σκιά, ενώ οι κυβερνώντες ήσαν οι διάφοροι κομματάρχαι των πόλεων και των χωρίων.
Ιωάννης Μεταξάς ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ




Ο δημοκρατικός κοινοβουλευτισμός είναι το μέγιστον δημοκρατικόν ψεύδος περί της ικανότητος του λαού προς αυτοδιοίκησιν. Είναι το κυβερνητικόν σύστημα, το φέρον εν εαυτώ το σπέρμα της αναδείξεως των μειονεκτικών και ασυνειδήτων ανθρώπων. Στηρίζεται επί της ακρισίας των μαζών και φέρει εις την εξουσίαν κυβερνήσεις, αίτινες ουδέν άλλον είναι ή παλαίστρα φιλοδόξων μικροπολιτικών και στενοκεφάλων θεωρητικών.
Ιδιαιτέρως η δημοσία ζωή ηγνόει την έννοιαν της ευθύνης. Οι ηγεμόνες εκηρύσσοντο από τα συντάγματα των διαφόρων χωρών ανεύθυνοι, οι πολίται, ψηφίζοντας κατά το δοκούν, ήσαν ανεύθυνοι. οι κοινοβουλευτικοί άνδρες τέλος ήσαν ανεύθυνοι δια τας γνώμας των, συχνότατα μάλιστα και δια τας πράξεις των, αν παρίδη τις τον μόνον κίνδυνον, τον οποίον κατ’ ουσίαν διέτρεχον, να αντικατασταθούν εις την εξουσίαν υπό άλλων.
Gottfried Feder
Από το βιβλίο του καθηγητού Δημοσθένους Στεφανίδου ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ ΖΗΤΗΜΑ ΥΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ


Οι λαοί οι οποίοι έχουν ξαναβρεί τον δρόμο της σωτηρίας δεν ενεπιστεύθησαν τους εαυτούς τους σε συγκεχυμένες πλειοψηφίες, αλλά ακολούθησαν αποφασιστικά μιά φλόγα Εθνική, προνοητική και γεμάτη πάθος μειοψηφία.
Οι άνθρωποι διαιρούνται σε φατρίες, βρίζονται, μάχονται και τέλος μια Κυριακή τοποθετούν ένα κουτί πάνω σ’ ένα τραπέζι και αρχίζουν να ρίχνουν μέσα, κομμάτια χαρτιού, με τα οποία αποφασίζουν αν υπάρχει ή όχι Θεός, αν η Πατρίδα πρέπει να αυτοκτονήσει ή όχι.
Josι Antonio Primo de Rivera


- - -

Κορυφαίος θεσμός του συστήματος της διαφθοράς είναι τα κόμματα, που κυρίως σχετίζονται με όλα τα άλλα επίπεδα δράσης για να κινείται η διαφθορά. Μέσα μαζικής επικοινωνίας, εταιρίες δημοσκοπήσεων, τεχνοκράτες, επιχειρηματίες, δημόσιοι υπάλληλοι, συνδικαλιστές, εργαζόμενοι, συντονίζονται για να λειτουργεί το σύστημα. Όπως σε ανάλογες μορφές μαφιόζικου εγκλήματος, η κάλυψη της ανάγκης για εργασία, η εξυπηρέτηση στο προσωπικό πρόβλημα, η διευκόλυνση στα χρέη ήταν απαραίτητα για να εξασφαλίσουν τον ευρύτατο και κοινωνικό χαρακτήρα του συστήματος έτσι και στο κοινωνικό σύστημα διαφθοράς εξασφαλίζονται σε κλιμάκωση ανάλογες προνομίες για όλους όσους συμμετέχουν.
…Το αντιπροσωπευτικό σύστημα στην Ελλάδα ήταν από τη σύστασή του προβληματικό, στις μέρες μας έχει αναδειχτεί σε γενεσιουργό αιτία του συστήματος διαφθοράς. Είναι απολύτως αδύνατο να επιβληθούν οι όποιες ελάχιστες ηθικές δυνάμεις υπάρχουν στους κομματικούς μηχανισμούς. Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας ευνοούν τις όποιες ψευδοπροσπάθειες εξυγίανσης για να διατηρήσουν στην ουσία αναλλοίωτο το σύστημα και καταλήγουν πάντα στο ίδιο συμπέρασμα ότι «ο ελληνικός λαός επιμένει στο δικομματισμό» σαν να υπήρχαν έστω και στοιχειώδεις δυνατότητες να λυτρωθεί.
…Όπως κάθε παρακμή έτσι κι αυτή μοιραία οδηγείται σε αποσύνθεση. Είναι αλήθεια ότι δεν μπορεί να προβλεφθεί ο χρόνος της συντριβής, αλλά ήδη έχουμε ορατά συμπτώματα της βαθύτατης συστημικής κρίσης. Μια αποχαλινωμένη νομενκλατούρα, ένα πλήθος ασυγκράτητων απατεώνων που διαγκωνίζονται να αναρριχηθούν και επιδιώκουν τον ταχύτερο πλουτισμό, την ευρύτερη αναγνωρισιμότητα και έχουν πλήρως απολέσει κάθε αίσθημα ντροπής, σοβαρή ένδειξη ότι βρίσκονται εκτός ελέγχου. Τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν στις εξελίξεις έχουν πολλές και συνεχείς διαπλοκές κάθε μορφής και η ανατροφοδότηση του συστήματος με αυτούς δεν οδηγεί παρά στη μοιραία πτώση.
…Τα πρόσωπα και τα κόμματα της μεταπολίτευσης είναι περισσότερο από φθαρμένα, είναι σάπια. Οι προσβεβλημένοι πολιτικοί όλων των αποχρώσεων δεν είναι παρά κλόουν του συστήματος, έτοιμοι να εξυπηρετήσουν τη νέα διατήρησή του με οποιοδήποτε τίμημα. Οι καλοζωισμένοι θιασώτες της διαφθοράς που συντρώγουν με τους διαπλεκόμενους επιχειρηματίες δεν είναι παρά το σημαντικότερο μέρος του προβλήματος και τίποτα δεν μπορεί να προέλθει απ’ αυτούς. Η κρίση δεν ορίζεται σε ζητήματα διαχείρισης ούτε καν σε σοβαρά ζητήματα ιδεολογίας είναι κρίση δομική και αφορά σε όλο το πολιτικό προσωπικό του συστήματος αφορά σε όλο το σύστημα.

[Το μεταπολιτευτικό σύστημα εξουσίας σε βαθύτατη δομική κρίση] Μάνος Κώνστας. Περιοδικό PATRIA τχ.12

---

…Τα καθεστώτα που αποκαλούμε δημοκρατικά, αποτελούν μια κωμωδία όμοια μ’ εκείνη των λαϊκών δημοκρατιών. Σε όλες τις δημοκρατίες, η εθνική θέληση αφαιρείται κρυφά. Μια κάστα προνομιούχων ιδιοποιήθηκε τα έθνη. Η εξουσία της έχει ως αρχή την ελεύθερη διείσδυση από το εξωτερικό, που αποβλέπει την πολιτική μας διαίρεση, την αποδυνάμωση και την ποδηγέτησή μας. Τελικά, υπό το πρόσχημα της δημοκρατίας, δεν είμαστε πια κύριοι ούτε του τόπου μας, ούτε των οικονομιών μας, ούτε των εδαφών μας, ούτε του πεπρωμένου μας. Δεν είμαστε πια τίποτα μεσα στα έθνη μας…

…Η καθολική ψηφοφορία, που έπρεπε να εγκαθιδρύει μια δημοκρατία, δηλαδή μια εξουσία του λαού, εγκαθιδρύει στην πραγματικότητα μια ολιγαρχία, δηλαδή την εξουσία μιας κάστας, που ο λαός νομίζει ότι υπέδειξε…

…Ζούμε στην εποχή των πλύσεων εγκεφάλων. Πρώτ’ απ’ όλα δεν πρέπει να είμαστε αυτοί που είμαστε. Δεν ξέρουν τι μπορεί να κρύβεται μέσα μας. Ίσως το αίσθημα της τιμής, η υπερηφάνεια, ο σεβασμός του αίματός μας, ένα είδος επιδιώξεως καθαρότητος και μεγαλείου, ποιος ξέρει; Κάθε είδους ελαττώματα που δεν ευνοούν τον «καλόν αγοραστή» των μαζικών, φθηνών εμπορευμάτων. Άρα μας ξεπλένουν, όπως το κάρβουνο που βγαίνει από το ορυχείο. Κι απ’ αυτό το αρχικό πλύσιμο, που επαναλαμβάνεται συνεχώς και με επιμονή, εξαρτάται ο βαθμός της ευπειθίας μας. Αυτό είναι το βασικό μέλημα του Τύπου…

…η δημοκρατία, όπως λειτουργεί σήμερα, είναι ανίκανη να ικανοποιήσει πραγματικά τον λαό, η συνέπεια αυτού του συστήματος είναι ότι με το πρόσχημα ότι υπερασπίζεται την ελεύθερη υπεροχή του λαού, τον εμποδίζει στην παγματικότητα να εκασκήσει αυτή την ελεύθερη επιλογή. Με κανέναν τρόπο δεν μπορεί πια να βγει από μια ορισμένη μορφή «δημοκρατίας» που δεν του αποφέρει τίποτα. Η δημοκρατία, υπ’ αυτήν την έννοια, στρέφεται εναντίον του λαού. Του εξασφαλίζει μια ελευθερία κενή από περιεχόμενο, του δίνει ένα ψηφοδέλτιο χωρίς αξία…

Όταν μια δημοκρατία αρνείται να τεθεί υπό συζήτηση η μέθοδος δια της οποίας εκφράζεται η θέληση του λαού, παύει να είναι δημοκρατία…

…η διαφθορά, είναι μια αναπόφευκτη συνέπεια της συνενοχής που εγκαθιδρύεται αναγκαστικά, εξ ορισμού, μεταξύ των «βαρώνων» της πολιτικής κι εκείνων της οικονομίας. Όλα τα κόμματα, όποια κι αν είναι, λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο: έχουν τα έξοδα «διαφημίσεων και διαχειρίσεως» μιας μεγάλης επιχειρήσεως, αλλά δεν έχουν τίποτα να πουλήσουν, παρά μόνο την επιρροή τους, δηλ. την διαχείριση του Κράτους…

…Είμαστε όλοι μισθοφόροι. Δεν είμαστε πλέον παρά λαοί μισθοφόρων. Οι σύγχρονες δημοκρατίες είναι η νέα μορφή κατακτήσεως. Δεν βλέπουμε μπότες κι είμαστε ήσυχοι. Οι αφέντες μας είναι αόρατοι, άγνωστοι. Χειρίζονται σιωπηλά τους μοχλούς που ορίζουν τη ζωή μας. Δεν τουφεκίζουν, κυβερνούν. Δεν ανήκουν σ’ αυτούς τους απλοϊκούς που διερωτώνται αν θα βάλουν την υπογραφή τους στο χαρτί μιας αποφάσεως για εκτέλεση. Βλέπουν απλώς τα πράγματα σε μεγάλη κλίμακα και δημιουργούν ξαφνικά εκατομμύρια νεκρούς, κυκλώνες οδύνης και ωκεανούς καταστροφής, χωρίς κανείς μας να το καταλαβαίνει…

…η αλλοτρίωση των ψυχών είναι ο τελικός στόχος, όχι τον πολιτικών μας, οι οποίοι είναι ύπουλοι μύωπες, που δεν βλέπουν πέρα από την μηχανή τους, αλλά των «Σοφών» που ασχολούνται, «προς το συμφέρον μας» δήθεν, με το πεπρωμένο του κόσμου. Οι ψυχές μας, το αίμα μας, η προσκόλλησή μας στη γη μας και στα έθνη μας, είναι ακριβώς αυτό που δεν τους αρέσει σ’ εμάς, είναι αυτό που δε μας έχει κάνει ακόμη μια πειθήνια κι εύπλαστη μάζα στα χέρια τους…

…Δεν είμαστε πλέον οι πολίτες και οι υπηρέτες των πατρίδων μας. Είμαστε οι υπηρέτες της «Δημοκρατίας»! Έχει γραφεί στους νόμους μας ότι, αν μας επιστρατεύσει η δημοκρατία, οφείλουμε να ανταποκριθούμε στο προσκλητήριό της και να σηκώσουμε τα όπλα εναντίον των ίδιων των πατρίδων μας! Λέμε ότι οι κομουνιστές είναι οι προδότες της πατρίδας. Αλλά δεν έχει ειπωθεί καλά. Τα ίδια τα καθεστώτα μας είναι καθεστώτα προδοσίας. Από το 1945, οι πατρίδες είναι μια κενή λέξη…

…Η αυτοκρατορία του χρήματος είναι μια αυτοκρατορία χωρίς ηθικούς νόμους. Ο μοναδικός νόμος είναι το κέρδος. Οι άνθρωποι του χρήματος δεν έχουν συμφέρον στην ισχύ των πατρίδων μας. Έχουν συμφέρον να συναλλάσσονται με μια αδύναμη εξουσία κι αν είναι δυνατόν μίσθαρνη. Γι’ αυτό η δημοκρατία είναι το όργανό τους. Κάθε ισχυρή εξουσία τούς απειλεί, διότι μπορεί να τους επιβάλλει τους νόμους της. Κάθε πραγματική εξουσία του λαού τους ανησυχεί, διότι μπορεί να απαιτήσει δικαιοσύνη. Κάθε πραγματικός ηγέτης τούς δυσαρεστεί, διότι τους είναι απρόσιτος. Θέλουν να διαιρούν και να βασιλεύουν. Το καθεστώς των κομμάτων τούς προσφέρει αυτή τη δυνατότητα. Επιθυμούν μια εξουσία συνεχώς υπό αμφισβήτηση, ανθρώπους που τους έχουν ανάγκη για να σταδιοδρομήσουν. Τίποτε δεν τους ταιριάζει καλύτερα απ’ αυτό που υπάρχει σήμερα και γι αυτό θέλουν να το διατηρήσουν…

…Ζούμε με ψευδαισθήσεις. Επειδή έχουμε το δικαίωμα να γράφουμε και να εκδηλώνουμε την δυσαρέσκειά μας, νομίζουμε ότι είμαστε ελεύθεροι… Επειδή έχουμε, περιοδικά, το δικαίωμα να βάζουμε ονόματα μέσα σ’ ένα κουτί, νομίζουμε ότι είμαστε κυρίαρχοι… Επειδή διαβάζουμε εφημερίδες, νομίζουμε ότι έχουμε γνώμη… Επειδή δεν βλέπουμε ότι μας βάζουν σε σειρά, νομίζουμε ότι περπατάμε μόνοι μας… Τα πιστεύουμε πραγματικά όλα αυτά και τα γεγονότα μάς διαψεύδουν συνεχώς…

MAURICE BARDECHE - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ - Εκδόσεις Ελεύθερη Σκέψις


- - -